Офіційний сайт
Тячівської районної
газети "Дружба"
» » » » Умови є, було б бажання вчитись...

Умови є, було б бажання вчитись...

13:49, 05.12.16
488
Освіта
Умови є, було б бажання вчитись...2016-2017 навчальний рік приніс у систему освіти радикальні інновації та реформи. Для першачків позитивні зміни – навчальна програма розвантажена, а для випускників і старшокласників саме пора підготовки до ЗНО. Минулорічні результати оцінювання знань учнів вражають низьким рівнем. Тячівський район за результатами ЗНО зайняв чи не останню сходинку в області. Освітяни пояснюють це тим, що на території району проживають і навчаються учні різних національностей, яким важче дається вивчення гуманітарних дисциплін, а саме української мови. 
Чому тепер, в період інноваційно-технічного прогресу, коли за допомогою одного кліку можна опинитись у просторому світі науки, якому немає меж, так мало бажаючих вчитись?..
Менше, ніж через місяць закінчиться перша половина навчального року. Як організований навчально-виховний процес і як готують педагоги учнів до ЗНО – про це та інші питання із життя шкіл розмовляємо з керівниками навчальних закладів району.
Тільки невеликий відсоток школярів бажають отримати вищу освіту і, відповідно, заробити високі бали на ЗНО
Найперше вдалося завітати у Тернівську ЗОШ І-ІІІ ст.
– У стінах нашого закладу навчається 860 учнів. Цього року до школи зараховано 91 дитину, а загальна кількість школярів збільшилась на 43 особи, – розповідає Олена Миронівна Палінкаш, директор школи. Високий рівень народжуваності останнього десятиріччя відчувається і в школі, де наразі навчається 348 початківців.
Умови є, було б бажання вчитись...
Через недостатню кількість класних приміщень навчання двозмінне. У другу зміну займаються учні 12 класів, шість з яких – початкові. Це дуже незручно, в першу чергу, для учнів, адже вихованці трьох 3-х і трьох 4-х класів не мають можливості відвідувати групу продовженого дня. Нещодавно школа, нарешті, отримала транспортний засіб, отже малечу підвозять після навчання додому. Загалом автобусом доїжджає 158 учнів, адже повну середню освіту у Тернівській школі здобувають й вихованці Петрушівської ЗОШ І-ІІ ст.
– Сподіваємось, що й питання з приміщенням незабаром вирішиться, – каже керівник закладу. – Сільська рада подала заяву на проект реконструкції недобудованої лікарської амбулаторії для шкільних приміщень. Наразі він перебуває на експертизі, якщо буде схвалений, після реконструкції там облаштуємо корпус для навчання учнів початкових класів. Таким чином,  вирішиться питання проведення занять тільки в одну зміну. Нестача класних приміщень стає дедалі актуальнішою, адже наступного року також очікується збільшення кількості вихованців, замість 70 випускників, за статистичними даними, – 90 першокласників.
Приміщенням для школи ще з 1962 року слугує колишній гуртожиток. Класи хоча і невеликі, зате обладнані стендами та урізноманітнені наочними засобами. Цього року отримали в подарунок лінгафонний кабінет для вивчення іноземних мов, що є останньою новинкою інформаційно-комунікативних технологій. Також для проведення уроків інформатики обладнані два класи, один з яких в початковій школі.
Школярів навчає 90 педагогів, серед них 4 методисти, 28 зі званням старшого вчителя, 25 – вчителі вищої категорії, 10 – І категорії, 4 – ІІ категорії, 15 вчителів-спеціалістів та 11 – молодих спеціалістів. Педагогічний колектив переважно молодий.
Як стверджує Олена Миронівна, актуальним є процес підготовки учнів до ЗНО. Педагоги намітили цілий комплекс завдань з метою стимулювання пізнавальної діяльності учнів. Водночас вчителі старших класів мають додаткові навантаження, проводять факультативні заняття з вихованцями. Навчально-виховний процес ведеться згідно чітко  розробленого річного плану. Причину низьких показників рівня знань учнів директор вбачає в декількох витоках. По-перше, після 9-го класу більшість школярів, які набули ґрунтовних знань, вступають у технікуми, училища і т. д. Також не останню роль відіграє заробітчанство і виховання в родині. Деякі діти прагнуть єдиного – закінчити школу і податись на заробітки. Від усієї кількості школярів залишається тільки невеликий відсоток тих, хто бажає отримати вищу освіту, і, відповідно, заробити високі бали на ЗНО.
– Безумовно, вже перевірено на практиці, що дітей потрібно систематично заохочувати до навчання різними творчими заходами, конкурсами, інтелектуальними змаганнями, під час яких учні виступають як конкуренти. А це стимулює активацію розумової діяльності учасників не тільки під час заходу, але й надалі, – ділиться своїми спостереженнями Олена Миронівна.          
Особливо учнів зацікавлюють творчі заходи
– На противагу монотонним практичним заняттям, творчі заходи більше стимулюють школярів до навчання, – каже заступник директора з навчально-виховної частини Кривської ЗОШ І-ІІ ст. Маріанна Василівна Бочок. Рівень знань випускників Кривської школи визначають за результатами ДПА (державна підсумкова атестація). Минулого року 6 школярів із 35 випускників отримали свідоцтва з відзнакою, достатній рівень подолали 11 учнів. Школярі неодноразово беруть участь у різних районних конкурсах, олімпіадах, змаганнях і займають призові місця. Гідно представила школу минулого року учениця 9 класу Ганна Мельник, яка зайняла на обласній олімпіаді І місце з географії (вчитель Т.І.Мельник). Зокрема, вихованці Г.М.Палко, вчителя історії і права, Т.І.Мельник, вчителя географії, В.А.Цубери, вчителя укр. мови та літератури, майже кожного року є переможцями олімпіад.
Умови є, було б бажання вчитись...
Проводячи екскурсію по закладу, М.В.Бочок показує світлі, просторі класні приміщення, облаштовані навчальним матеріалом, що оформлений класними керівниками. Про патріотично-національне виховання засвідчує державна символіка практично у кожному класі. У просторому коридорі, навпроти входу, увагу привертає оригінальне родове дерево школи, намальоване на стіні. У формі великих яблук – світлини випусків, починаючи з 1962 року.
Маріанна Василівна каже, що матеріально-технічна база школи достатньо хороша. Тут навчається 309 учнів, з них – 135  початківців. Навчально-виховний процес проводять 36 педагогів. До 2007 року через відсутність потрібної кількості класних приміщень навчання проводилось у дві зміни. Після відкриття нового корпусу всі учні вчаться зранку. Як і в усіх навчальних закладах, основним пріоритетом діяльності педколективу є впровадження у систему освіти новітніх технологій. Актуальними стали предметні тижні навчальних дисциплін, в кінці кожного – конкурси, вікторини і змагання. У такий спосіб педагогам легше визначити рівень знань учнів за пройденим матеріалом. Відвідування в школі на особливому контролі. При потребі педагоги звертаються до батьків, а з вихованцями проводять бесіди.
Загалом, підсумовує М.В.Бочок, всі умови для навчання створені. Найголовніша проблема в тому, що самі діти не завжди мають бажання вчитись.
Основний стимул – чітко окреслені перспективи на майбутнє
Під завісу навчального часу навідуємось в Нересницьку ЗОШ І-ІІІ ст. Тут теж є свої проблеми, труднощі і певні досягнення.
Умови є, було б бажання вчитись...
Учні навчаються в трьох корпусах. Будівля нової школи з кінця 90-х років так і застигла «довгобудом». У навчальному закладі освіту здобувають 485 школярів, середня наповнюваність класів – 18 учнів. Педагогічний колектив з 54 педагогів урізноманітнив класні приміщення навчальними матеріалами, наочними зображеннями, цікавими стендами. Для більш поглибленого вивчення іноземних мов школа цього року за сприяння голови Тячівської РДА отримала в подарунок лінгафонний кабінет, також 62 нові парти, 12 шкільних дощок за сприянням управління освіти РДА. Початкові класи оснащені 4 мультимедійними проекторами. На днях вирішилось питання зі шкільним транспортом, якого потребують 38 учнів, адже навчання тут продовжують й школярі з Підплешанської ЗОШ І-ІІ ст.
– Побутових проблем вистачає, – каже директор Інна Владиславівна Гасинець. – Через нестачу великих класних приміщень відкриті уроки і різні шкільні заходи проводяться в сільському будинку культури. На жаль, замість спортивного залу обладнана невелика спортивна кімната, де учні не мають змоги виконувати всі відповідні фізичні нормативи.
Особливу увагу приділяють фахівці підготовці учнів до ЗНО, підвищенню рівня знань та закріпленню вже набутих. Педагоги готують старшокласників на факультативних заняттях, у процесі проведення яких вчитель визначає характерні проблемні аспекти і доопрацьовує з вихованцями «слабші» місця у відповідній дисципліні. Заохочують вихованців до навчання різними цікавими заходами, під час яких школярі активно проявляють свої здібності і знання.
– Робота педагогів дає найбільші плоди в співпраці з батьками, – каже Інна Владиславівна. – Практика показує, що основним стимулом для навчання є чітко окреслені перспективи на майбутнє. Оскільки, більшість батьків за кордоном на заробітках, діти в таких родинах перспективу, переважно, вбачають  ту ж саму – виїхати за кордон. Безумовно, зацікавити їх у навчанні набагато важче. Тому в більшості найкращі результати ЗНО отримують учні, які планують вступати у ВУЗи.
 
Г.ЗУБАНИЧ.скачать dle 10.5фильмы бесплатно
Читайте також:
Коментарі:
Додати коментар
Інформаційне повідомлення
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гости, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Погода
Погода у Тячеві

вологість:

тиск:

вітер:

Оголошення
Продається будинок

Продається будинокПродається будинок в с.Нересниця по вул.Крички. Тел.: 0987715588.