Офіційний сайт
Тячівської районної
газети "Дружба"
» » » » » Будьте обережні: шахраї полюють на ваші гроші!

Будьте обережні: шахраї полюють на ваші гроші!

11:00, 26.03.16
581
Кримінал
Випадок, що нещодавно трапився з моєю знайомою, котра стала жертвою шахрайства з банківською картою ПриватБанку, змусив мене детальніше розібратися, як же відбуваються ці крадіжки?
Насамперед, стало шкода дівчину, яка власноруч відправила зловмисникам кругленьку суму кредитних коштів, котрі, як з’ясувалося, уже не повернути. Попри те, що знайома зазнала важких душевних переживань, вона ще й залишилася боржницею банку! Отож, почала розпитувати знайомих про подібні випадки. Виявилося, способів викрадання коштів з банківських карт чимало. У різних ситуаціях зловмисники діяли по-різному, однак, найчастіше телефонували жертвам, представляючись працівником банку, і випитували необхідну їм конфіденційну інформацію. Саме таку схему злодії «провернули» зі знайомою, спантеличивши дівчину тим, що хтось намагається зняти з її картки певну суму грошей.
«Доброго дня, Вас турбує працівник служби безпеки ПриватБанку. Маємо інформацію, що з вашої картки тільки-но хтось намагався зняти гроші, але ми її заблокували. Щоб розблокувати картку, уточніть деякі дані та негайно поспішайте до банкомату», – нині пригадує розмову зі зловмисниками моя знайома, з якої, власне, й почалася ця неприємність.
Тож як діють шахраї? Про це розповідає начальник кримінальної поліції Тячівського відділу національної поліції Василь Негря. Насамперед, правоохоронець відзначає, що у більшості випадків зловмисниками виявляються мешканці східних областей. Наприклад, жертва бачить вхідний дзвінок з телефону, який починається цифрами 056 (код Дніпропетровська), так автоматично спрацьовує, що телефонує ПриватБанк. Далі шахраї умудряються копіювати інтонацію та зміст спілкування банківського працівника, вживаючи відповідні терміни та створюючи враження, що володіють інформацією про картку. Найчастіше, шахраї представляються працівниками служби безпеки банку, а також просять клієнта терміново дістатися до найближчого терміналу для проведення певних банківських операцій.
До речі, потрапити «на гачок» крадіїв клієнти банку можуть і під час покупки чи продажу товару через мережу Інтернет, адже тут  вони вказують номер телефону, ПІБ та номер картки, на яку потрібно перерахувати гроші.
Щоб не стати жертвою шахраїв, клієнтам банку варто знати, що працівники ПриватБанку ніколи не телефонують клієнту для того, щоб уточнити будь-які персональні дані. Тому, якщо у вас виникають якісь підозри щодо неправомірних дій з боку співробітників банку, можете повідомити про це на сайті банку, або за телефоном гарячої лінії (3700 – безкоштовно з мобільного). Також, не варто встановлювати на карту ПІН-код, який складається з цифр, що йдуть підряд чи власну дату народження, тому що подібні комбінації легко підібрати. Не рекомендується захищати свої платіжні картки одним і тим же ПІН-кодом. І, що найголовніше, ПІН-код необхідно запам’ятати або зберігати окремо від платіжної картки у місці, не доступному для третіх осіб, у тому числі, родичів.
– На жаль, у зоні ризику перебувають люди старшого віку, або ж ті, хто ще не навчилися власноруч користуватися банкоматами, – відзначає Василь Михайлович. – Буває, вони просять незнайомих людей допомогти їм зняти гроші з картки, чим наражають себе на небезпеку, адже сторонній дізнається ПІН-код та номер картки. З такими проханнями до незнайомих людей варто бути дуже обережними.  
Для фінансової безпеки слід запам’ятати наступні правила, зокрема, для зарахування грошей на картку треба знати тільки її номер. Будь-які інші питання про термін дії картки, ПІБ матері, CVV-код чи прохання назвати код із щойно надісланого повідомлення банком, означають, що ви маєте справу із шахраями. Ні в якому разі не повідомляйте нікому одноразові паролі, які отримали на мобільний телефон.
Прикро, що, користуючись незнанням, простотою та довірливістю людей, зловмисники примножують власний капітал. Тому, якщо ви опинилися у подібній ситуації й відчули, що вас намагаються ошукати, негайно ж постарайтеся заблокувати картку, зателефонувавши на телефон клієнтської підтримки 3700 (безкоштовно з мобільного), або самостійно – у банкоматі чи інтернет-банку Приват24. Обов’язково зверніться до банку за телефоном 3700 із заявою про несанкціоноване зняття грошей для проведення розслідування. Якщо за результатами слідства не буде встановлено провини та причетності до шахрайства самого клієнта, банк компенсує постраждалому втрачені кошти і далі відшкодує їх за рахунок залучених до відповідальності шахраїв. Також  необхідно звернутися із заявою до поліції.
Як запевняє Василь Негря, ситуація із шахрайством з банківськими картками – поліпшується. Можливо, це пов’язано з тим, що краяни вже неодноразово чули про подібні махінації. Однак Василь Михайлович закликає клієнтів банківських установ бути обережними під час проведення будь-яких грошових операцій, особливо, під час покупок чи продажу товарів через Інтернет-магазини.
– Спілкуючись по телефону з незнайомою людиною, не поспішайте надавати їй всю затребувану нею інформацію, – підсумовує Василь Негря. – Намагайтеся уважно аналізувати розмову, щоб не стати жертвою шахрая. Буває, зловмисник вигадує якусь критичну ситуацію й людина, розгубившись та гарячкуючи, видасть всі конфіденційні дані, на що, власне, й розраховує шахрай. Та, щонайголовніше, повернути втрачені гроші та упіймати зловмисника у таких ситуаціях – шанси дуже малі.  

І.ПЛИСКА.
Читайте також:
Коментарі:
Додати коментар
Інформаційне повідомлення
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гости, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Погода
Погода у Тячеві

вологість:

тиск:

вітер:

Оголошення
Приходьте на музичну виставу «Наталка-Полтавка»
Приходьте на музичну виставу  «Наталка-Полтавка»18 квітня на сцені районного будинку культури актори Закарпатського обласного театру драми та комедії покажуть музичне дійство (без антракту) «Наталка-Полтавка».

«Гаряча лінія» – про призначення субсидій на опалювальний сезон
«Гаряча лінія» – про призначення субсидій на опалювальний сезонДержавна установа Закарпатський обласний контактний центр спільно з Департаментом соціального захисту населення Закарпатської ОДА 20 вересня 2018 року проведуть прийом звернень громадян у телефонному режимі.

Відбудеться виїзний прийом
Відбудеться виїзний прийомПовідомляємо, що 30.08.2018 р. спеціалісти управління проведуть виїзний прийом громадян у Нижньоапшанській сільській раді, де створено віддалене робоче місце з обслуговування громадян с.Нижня Апша та прилеглих населених пунктів. Будуть надаватись консультації щодо пенсійного забезпечення, порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій, а також прийом заяв та документів майбутніх пенсіонерів, заяви про реєстрацію на веб-порталі ПФУ та СМС-інформування, замовлення довідок, заяви про надання довідки ОК-5 про нараховану заробітну плату, прийом анкет для оформлення пенсійного посвідчення.
Тячівське об’єднане управління Пенсійного фонду України Закарпатської області.

Запрошуємо на міжнародний волейбольний турнір
Запрошуємо  на міжнародний волейбольний турнір25-26 серпня на території бази відпочинку «Слатіна» (смт Солотвино) відбудеться Міжнародний турнір з волейболу серед чоловіків та жінок з нагоди Дня незалежності України. У ньому візьмуть участь 16 команд з Румунії, Молдови та України. 
Урочисте відкриття турніру – 25 серпня о 10.00 за к.ч. Запрошуємо вболівальників на спортивне свято.
Оргкомітет.