
Нещодавно народні депутати Василь Петьовка, Валерій Лунченко, Роберт Горват та Владіслав Поляк звернулись до Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля дати доручення відповідним підрозділам Кабміну для якнайшвидшого відновлення роботи КПП «Тересва» на українсько-румунському кордоні. Адже жителі прикордонних районів, що межують з Румунією, відчувають потребу у відновленні цього КПП. Це допомогло б розвивати малий та середній бізнес, підтримувати родинні зв’язки. Наразі для відновлення роботи пункту пропуску «Тересва» на українсько-румунському державному кордоні є вся необхідна нормативно-правова база. Також цей пункт на українсько-румунському державному кордоні передбачений і в Переліку діючих пунктів пропуску через державний контроль.
Міністр інфраструктури Владислав Криклій відповів на депутатське звернення.
«За інформацією Адміністрації державної прикордонної служби України, повідомляємо, що на сьогодні неможливо відновити функціонування вищезазначеного пункту пропуску, запровадити в ньому вантажне та пасажирське автомобільне і залізничне сполучення, пішохідний рух через низку неврегульованих питань, зокрема, нормативного характеру та інфраструктурного забезпечення,– йдеться у тексті документу. – Крім того, у пункті пропуску «Тересва», який функціонував до 2007 року, взагалі немає інфраструктури для діяльності контрольних органів України, за винятком залізничної колії, решта інфраструктури знищена під час повені. До того ж єдиною транспортною артерією в цьому напрямку є залізничний міст через річку Тересв’янка (тут, вочевидь, йдеться про р.Тиса, по якій проходить українсько-румунський державний кордон – ред.), що не дає змоги здійснювати автомобільний та пішохідний рух через українсько-румунський державний кордон».
Надалі у відповіді міністра зазначено:
«При цьому Угодою між Кабінетом Міністрів України і Урядом Республіки Румунії про пункти пропуску через українсько-румунський державний кордон від 02.02.2006, затвердженою постановою КМУ від 18.10.2006 №1445, пункт пропуску «Тересва-Кампулунг ла Тиса» визначено для залізничного вантажно-пасажирського сполучення».
Відтак наводиться перелік робіт, які необхідно провести для відновлення інфраструктури залізничної станції «Тересва» та самого пункту пропуску, про що повідомило АТ «Укрзалізниця».
Залізничники зазначають: станція потребує облаштування огородження, ремонту виробничих будівель та пасажирської платформи, виконання ряду колійних робіт, на території пункту пропуску потребують ремонту службово-технічні будівлі, пасажирська платформа, оглядовий міст біля мосту через річку Тиса. Відновлення потребує й мережа освітлення та електропостачання, засоби зв’язку.
Але коштів на все це не передбачено: нині з огляду на встановлення режиму економії коштів витрати регіональних філій АТ «Укрзалізниця» регламентовано на утримання наявної залізничної інфраструктури в належному стані для забезпечення необхідного рівня безпеки руху поїздів.
«Інші об’єкти, що не перебувають на балансі філії «Львівська залізниця», проте необхідні для функціонування пункту пропуску, також потребують ремонту, а саме: будівля митниці з приміщенням квиткових кас, огородження митної зони, КПП та оглядовий міст на початку прикордонно-митної зони», – йдеться у відповіді міністра.
Вл. інф.
