Офіційний сайт
Тячівської районної
газети "Дружба"
» » » Бігом – за газетою, посилкою і… пенсією!

Бігом – за газетою, посилкою і… пенсією!

09:19, 25.01.21
281
Тячівщина / Економіка / Сільське життя / Інфраструктура / Важливо
Перший місяць цього року запам’ятається не тільки морозцем, снігопадом, хурделицею, вервечкою традиційних зимових свят, а й  новим експериментом, який вирішила втілити в життя ЗАТ «Укрпошта». Ще влітку минулого року у всіх ЗМІ прозвучала «приємна» інформація, оприлюднена цим відомством про те, що триває експеримент – запрацюють пересувні відділення у кількох областях. Була подана так обнадійливо й цікаво, що мимоволі закралася думка: все-таки пошта дбає про людей, адже у віддалені невеликі села їздитиме ще й (!) пересувне відділення, яке обслуговуватиме громадян. 



Та не так сталося, як гадалося. Виявилося, усе – навпаки. Посипалися дзвінки від передплатників не тільки в редакції  газет, а у різні відомства, й на «гарячі лінії», з’явилося відео з сіл, де громадяни протестують проти експерименту. Обуренню людей немає меж: газети не отримуємо, за пенсіями, соціальною допомогою треба ходити самим і т.д., і т.п.
Що за збій стався у роботі пошти, чому населення незадоволене її послугами? З цими питаннями ми звернулися до керівника тячівського підрозділу Хустського відділення Закарпатського ЗАТ «Укрпошта» І.М.Банка.
– Перш за все, Ігорю Михайловичу, хотілося б почути від Вас компетентне пояснення: що відбувається у процесі надання послуг населенню поштою?
– З початку цього місяця у нашому,  як і в інших районах області, ЗАТ «Укрпошта» проводить експеримент на запровадження у систему обслуговування населення пересувних відділень. Проєкт стартував ще у 2018 році у Чернігівській області. У 2020-му він запроваджений у 6 областях України, в тому числі і в Закарпатській. 
Суть його в тому, щоб зробити державні послуги ближчими до людей, комфортнішими у тих невеликих селах, де мешкає до 2 тисяч жителів.
– І все ж не зовсім зрозуміло, що мали на увазі  керівники «Укрпошти», відкриваючи  пересувні відділення, якщо поштові послуги надавалися, передусім у нашому районі по налагодженій схемі?
– Я так розумію, що розробники проєкту орієнтувалися на маленькі села, хутори у центральних областях України, звідки масово повиїжджали люди. Отож, пересувні відділення створені для того, щоб були зручні та сучасні сервіси для тих людей, що проживають у присілках, невеликих селах. Тобто, щоб їх мешканці змогли отримувати пенсії, соціальну допомогу, субсидії, періодику, посилки, придбати ліки, продукти харчування, сплатити комунальні платежі. Звісно, що для мешканців двох-трьох вулиць поштове відділення не потрібне і його невигідно утримувати відомству. Але цей проєкт, на моє переконання, не може стосуватися сіл у районі, де люди живуть по грунях і горах.
– Скільки у районі, так званих, «пошт на колесах»?
– Наразі послуги надають п’ять  пересувних відділень. На новеньких спецавтомобілях по маршруту їздять бригади з трьох чоловік: водій, начальник і листоноша. Отже, наразі у селах працюють 15 осіб, надаючи послуги місцевому населенню.
– Назвіть, будь ласка, де саме?
– Обслуговуємо громадян у 19 населених пунктах, де нараховується менше двох тисяч осіб. Це – Тисалово,  Фонтеняси і Пригід, Підплеша, Руська Мокра і  Німецька Мокра, Нижній Дубівець, Верхній Дубівець, Вільхівчик, Пещера, Подішор, Округла, Груники, Мала Уголька, Біловарці, Сасово, Руня, Глиняний, Дубрівка, Росош.…
– Скажу відверто, що люди, судячи із розмов та звернень до редакції, не знають про приїзд цих бригад, очікують періодику, пенсії, соціальні допомоги вдома. І кому ж тоді, врешті, надавати різні поштові послуги, якщо вони непоінформовані як слід?
– У відділеннях, які їх обслуговували, повідомляють населення. Оголошення про них розклеєні на видних місцях у центрі села, де написано, коли приїде спецмашина і скільки часу пробуде, а це – півтора години. Більшість  обізнані також із спілкування з односельцями. 
– Однак до редакції надходить багато звернень від громадян зі скаргами на роботу пошти. Виявляється, вони ні сном, ні духом не відають, чому ще від початку року не отримали жодної газети, хоч передплатили її вчасно. Запитують, чи взагалі друкуємо «Дружбу». Боляче за наших читачів, адже районний часопис вже вчетверте в січні друкується – 7-8 номер вийшов у світ. Чим їх втішити? І що відповісти?
– Вважаю, з часом усе налагодиться. Люди будуть поінформовані про графік приїзду пересувного відділення та час його роботи. З нашого боку робиться все, щоб надати населенню якісні послуги.
– Чи не видається Вам, Ігорю Михайловичу, цей проєкт парадоксальним, навіть більше, – обмеженням прав громадян? Бо як, скажімо, людині похилого віку спуститися з крутих схилів, де має помешкання, у цей зимовий період до автомобіля, щоб отримати пенсію чи газету, соціальні послуги? По кілька годин люди стоять на морозі, очікуючи «пошту на колесах»... 
– Скажу й таке, що поштовики теж тільки налагоджують цю роботу. Кожній бригаді доводиться самій фасувати періодику адресно, а також все інше. Часто вислуховують скарги від громадян, хоча не мають до цього ніякого відношення, бо в їх компетенції – надати якісні послуги.
Маємо деякі проблеми в кадровому забезпеченні. Адже у знак солідарності із вивільненими листоношами з тих відділеннь, де працюватимуть пересувні, звільнилися й окремі завідувачі відділень та листоноші. Але поступово й це питання вирішуємо.
– Хочеться вірити, що жителі району отримуватимуть якісні й зручні поштові послуги. Однак чи довготривалою буде перспектива їх надання через пересувні поштові відділення – покаже час. На захист інтересів громадян, права яких обмежені в отриманні сучасних сервісів, стали й депутати  Тячівської районної та Закарпатської обласної рад. Упевнені, й керівництво громад не залишиться осторонь.
Ольга Фіцай.
Читайте також:
Коментарі:
Додати коментар
Інформаційне повідомлення
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гости, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Погода
Погода у Тячеві

вологість:

тиск:

вітер:

Оголошення
Відтепер передплатити "Дружбу" можна і онлайн
Шановні читачі! 
Раді повідомити, що з'явилася можливість передплатити "Дружбу" онлайн - на сайті "Укрпошти". Більше не треба стояти в черзі у поштовому відділенні! Оформляйте передплату в будь-який зручний для вас час за посиланням: https://peredplata.ukrposhta.ua/index.php?route=product/product&code=500000006&product_id=94540
Передплатний індекс "Дружби" - 61823.
Передплату на "Дружбу" продовжено до кінця 2020 року
Дорогі друзі! Рік, що завершується, був для усіх нас нелегким. Проте, і в цих нових умовах ми, журналісти газети "Дружба", завжди намагаємося тримати руку на пульсі подій та відшуковуємо актуальну, злободенну та цікаву інформацію. Пишемо про Вас і для Вас.  Тож сподіваємося, що прихильники  районки передплатять газету і на 2021 рік.
 До речі, зробити це можна онлайн - на сайті "Укрпошти". Передплатний індекс "Дружби" - 61823.
Не рубай ялинку!
ДП «Брустурянське ЛМГ» повідомляє, що  підприємство не має ліміту на заготівлю новорічних ялинок. Стаття 65 КУпАП, стаття 91 ЛКУ: штраф за зрубану ялинку діаметром до 10 см – 517,86 грн. Шановні громадяни, працівники лісової охорони будуть проводити рейди, накладатимуть штрафи і секвеструватимуть зрубані ялинки. 
В.Михалчич, провідний інженер з охорони лісу. 


Розробляється проект детального планування
Розробляється проект детального планування території земельної ділянки площею 0,0664 га за адресою: с.Нижній Дубівець, вул.Шевченка, б/н для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд на ім’я Прокопанич Тетяна Миколаївна.
Громадські слухання відбудуться у Дубівській селищній раді.