Офіційний сайт
Тячівської районної
газети "Дружба"
» » » » Формувати самостійну, творчу, впевнену в собі людину

Формувати самостійну, творчу, впевнену в собі людину

10:29, 04.11.19
133
Суспільство / Освіта
Цей  навчальний рік  для 48 учнів 1-2-х класів Углянської ЗОШ І-ІІІ ст. стартував по-новому, адже навчаються вони за концепцією Нової української школи.

Основною метою НУШ є створення школи, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й уміння застосовувати їх у житті. Необхідною умовою для цього є створення такого освітнього середовища, де дитина з перших днів перебування в школі почувала б себе затишно, зручно, комфортно. Де все, що її оточує, красиве, цікаве, захоплююче. Як у минулому, так і в цьому навчальному році на першачків нашої школи чекали нові одномісні парти, сучасні зручні меблі,  дошки, комп’ютерне обладнання,  ряд методичних матеріалів, прилади, муляжі, карти, глобуси, які дозволяють урізноманітнити та унаочнити процес навчання, зробити його по-справжньому захоплюючим.
У плануванні і дизайні освітнього середовища першорядним  було  його спрямування на розвиток дитини і мотивації її до навчання. Щоб організувати  комфортне оформлення класної кімнати у початкових класах,  ми виділили такі зони: Відкриттів, Новин, Матеріалів, Комунікативну і Тематичну, зону Вчителя і зону Тиші. Це допомагає вчителю створити певну систему, яка заощаджує  час і підтримує порядок у класі з першого ж дня.
У програмі Нової української школи визначено очікувані результати для кожного класу окремо, коротко вказано відповідний зміст предмета чи інтегрованого курсу. Це дозволяє учителю відстежувати навчальний поступ дітей. Визначені в  освітній програмі і компетентності, якими повинні володіти школярі: вільне володіння державною мовою; здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами; математична та компетентність у галузі природничих наук, техніки і технологій; інноваційність; екологічна та інформаційно-комунікаційна; навчання впродовж життя; громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей; культурна компетентність; підприємливість та фінансова грамотність.
Оцінювання результатів навчання та особистих досягнень учнів у 1-2-х класах має формувальний характер, здійснює залучення школярів до самоконтролю і самооцінювання та орієнтує вчителя на спостереження за навчальним поступом кожного вихованця. Воно розпочинається з перших днів навчання у школі і триває постійно.
Облік результатів навчальних досягнень учнів фіксується учителем  у свідоцтві досягнень, яке складається з 2-х частин. Це:
- характеристика особистих досягнень учнів, що заповнюється у жовтні, як проміжний, та у травні як підсумковий звіт, з метою фіксування навчального поступу, у якому оцінюється активність дитини, самостійна робота на уроці, співпраця з іншими учнями тощо.
- оцінювання предметних компетентностей. Заповнюється тільки у травні.
Для оцінювання учнів пропонується чотирирівнева система: «має значні успіхи», «демонструє помітний прогрес», «досягає результату з допомогою вчителя», «ще потребує уваги i допомоги».
Учитель роздруковує два екземпляри свідоцтва. Один видають батькам або особам, які їх замінюють, другий  зберігається в особовій справі. За бажанням, батьки можуть залишити свій коментар у свідоцтві – зустрівшись з учителем,  написати свої побажання на екземплярі, що зберігається в школі.
Зараз оцінювання – це конфіденційна інформація, яка стосується лише вчителя, дитини та її батьків, тобто навчальні досягнення учнів не мають озвучуватися на батьківських зборах чи вивішуватися публічно у вигляді різноманітних рейтингів.Знято оцінювання каліграфії, вимоги до якої були занадто деталізовані в попередній редакції документу, залишено лише вимогу: письмо має бути охайним та розбірливим. Вилучено вимоги та критерії щодо підписання зошитів та щомісячну оцінку за ведення зошитів. 
У другому класі діти започатковують ведення портфоліо у вигляді папки з прикріпленими аркушами таблиці для переліку робіт та графою для дати. До портфоліо долучають малюнки, діагностичні та інші письмові роботи, їх результати, а також результати творчої та проектної діяльності учнів.
Домашні завдання не задаються на вихідні, святкові та канікулярні дні. У перших, других  класах домашніх завдань  не повинно бути взагалі.
Ключовою фігурою Нової української  школи є вчитель, чия роль у навчально-виховному процесі кардинально змінилася. Якщо раніше педагог зобов’язаний був діяти за чітким планом, був у «рамках», то зараз має повну свободу діяльності: вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі, розробленням та впровадженням проектів, освітніх методик і технологій. Педагог має  право й самостійно переносити теми уроків, відповідно до засвоєння учнями навчального матеріалу, визначати кількість годин на вивчення окремих тем.  Тепер вчителі не пишуть виховних планів роботи, тому що  моменти виховання  є на кожному уроці, тобто воно триває постійно, 5 днів на тиждень.
  Оскільки компетенція вчителя має бути на рівні вимог,  то педагоги нашої школи постійно вдосконалюють та розвивають свою фахову майстерність. Учителі школи І.М.Бокоч, О.С.Югалова, В.М.Франчук, Л.П.Бенца пройшли спеціальне онлайн-тестування на платформі ЕdEra  і очне навчання, а саме: 90 годин від тренерів НУШ. Після завершення навчання вони писали практичну роботу та захищали її. Також беруть активну участь у семінарах,майстер-класах, онлайн-конференціях. 
Згідно порядку роботи закладу  освіти  тривалість уроків у  перших класах - 35 хвилин, у других – четвертих  – 40.
Реформування в освіті найкраще сприйняли учні та батьки, адже відбулося багато позитивних змін. З 2018 року, щоб вступити до першого класу, діти більше не повинні проходити співбесіду. За стандартом НУШ, дитина зараховується до школи за місцем реєстрації, а конкурси для вступу до першого класу скасовані.Класи обладнані усім необхідним: є проектор, конструктори, тематичні куточки, має місце 100-відсоткове забезпечення підручниками, зошитами. Мотивує школярів і Стіна творчості, де діти виставляють  свої роботи, до їх послуг  географічні карти тощо, конструктор Lego, а оскільки в нас інтегроване навчання, то він використовується на різних уроках: можна і рахувати, і складати щось, і кольори вчити тощо. Відбулося розвантаження програми. Більше того, Міністерство освіти дає школі право обирати, за якою програмою навчати учнів початкових класів.
Найбільше подобається першачкам нестандартне  проведення уроків на свіжому повітрі, екскурсії, подорожі, спостереження, дослідження, відтворення побаченого, висвітлення своїх почуттів  у Щоденнику вражень, з яким працюють майже щодня. А ще дітям до вподоби цікаві уроки, роботи в парах, в групах, проведення конкурсів, творча та ігрова діяльність. Хорошу, дружню, добру, позитивну атмосферу в класі допомагають створювати Ранкові кола, які проводяться на першому уроці інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Першокласники абсолютно розкуті, відкриті до спілкування, не бояться говорити, спокійно реагують  на гостей.
Ще один  позитив: діти, вже починаючи з першого класу,  стають самостійними, вони орієнтуються в осередках, самі готуються до уроку, розміщують свої роботи на спеціально призначеній для цього дошці.
А ще вчителі  вчать діток висловлювати свою думку, не боячись, що вона буде неправильною, допомагають і підтримують працю дитини, стимулюють її творчі ідеї, готують до майбутнього динамічного життя, щоб згодом вона стала самостійною, творчою, впевненою в собі людиною.

Любов Пригара, заст. директора Углянської ЗОШ І-ІІІ ст. з навчально-виховної роботи.

Читайте також:
Коментарі:
Додати коментар
Інформаційне повідомлення
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гости, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Погода
Погода у Тячеві

вологість:

тиск:

вітер:

Оголошення
Відбудеться «День кар’єри»
З метою профілактики безробіття серед молоді, надання всебічної і актуальної інформації про професії, які користуються попитом на сучасному ринку праці, ознайомлення з послугами служби зайнятості Тячівський районний центр зайнятості організовує «День кар’єри».
Захід відбудеться 24 жовтня 2019 року в м. Тячів на площі Поштовій, початок о 12.00 год.
Тячівський районний центр зайнятості.

Сигнали оповіщення будуть навчальними
Управління цивільного захисту Закарпатської обласної державної адміністрації повідомляє, що 16-17 жовтня 2019 року проводитиметься комплексна перевірка загальнодержавної та територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення із залученням всіх засобів доведення інформації  (електричні сирени, гучномовці, а також електричні сирени системи «Павіан»). Звертаємося до усіх мешканців району та гостей з проханням зберігати спокій та пам’ятати, що всі сигнали, котрі будуть передаватися в цей період в ефірі дротового радіомовлення та через гучномовці, розміщені у місцях масового перебування людей (вокзали, школи, місця громадського відпочинку), а також сигнали електросирен, розміщених на території підприємств та організацій, є навчальними.


128 бригада запрошує на екскурсію
128 окрема гірсько-штурмова Закарпатська бригада запрошує усіх бажаючих відвідати захід «День відкритих дверей», який відбудеться 20 серпня 2019 року о 10 годині за адресою: м. Мукачево, вул. Зріні Ілони, 153. Під час заходу будуть показані нові зразки озброєння, повсякденна діяльність військової частини. Також буде проведена екскурсія в музеї бойової слави бригади, де відвідувачі ознайомляться з цікавою історією створення та бойовим шляхом славетної бригади.
Тячівський РВК.

Продається будинок
Продається приватизований будинок в с. Нересниця, є земельна ділянка 15 сотин. Тел: 098 771 5588. Міша.